EKSPERTER I DIGITAL BOGFØRING

Automatiseret debitorstyring

Automatiseret debitorstyring

Med automatiseret debitorstyring får dit firma hurtigere pengene i kassen fra kunderne – og bliver bedre til at følge op på dårlige betalere. Det er godt for firmaets likviditet og cash flow, gør det nemmere at planlægge økonomien og bedre mulighed for at finansiere væksten af forretningen selv. Læs med her, og få alt at vide om automatiseret debitorstyring med digital bogføring.

En stram debitorstyring er oftest nødvendig, hvis du vil sikre dig, at du får pengene hjem fra kunderne til tiden. For stort set alle salg giver dit firma udgifter til underleverandører, som du også gerne skal have råd til at betale rettidigt.

Samtidig gør en målrettet debitorstyring det nemmere at styre virksomhedens cash flow og likviditet. For her forventer du, at du får pengene ind til tiden fra kunderne. Og har du mange kunder, som er dårlige til at betale deres regning til tiden, kan det i værste fald give dig problemer med disse to centrale parametre i din økonomistyring.

Nemmere debitorstyring med digital bogføring

Når alle dine fakturaer sendes ud digitalt til kunderne fra firmaets regnskabsprogram, får du meget lettere ved at automatisere debitorstyringen. For dels kan nogle regnskabsprogrammer i dag sættes op til automatisk at sende påmindelser og rykkere ud. Og dels findes der en række tjenester, som gør det nemt at automatisere debitorstyringen.

Digitale tjenester i skyen til automatisk debitorstyring

Men digitale tjenester i skyen som Farpay og Likvido kan du sende fakturaerne digitalt til dine kunder. Enten oprettet i tjenesten eller importeret fra dit regnskabsprogram.

Tjenesterne kan bl.a. tilbyde kunderne flere forskellige betalingsmuligheder som f.eks. kortbetaling, MobilePay, FI-kort, automatisk betalingsservice med videre. Det giver kunderne en større fleksibilitet i forbindelse med betalingen.

Tjenesterne kan integreresmed både dit regnskabsprogram, banken og andre relevante tjenester og datakilder. Derfor kan tjenesterne bl.a. selv holde øje med, hvornår pengene for de enkelte fakturaer til kunderne går ind på firmaets bankkonto – og bogføre dette.

Betaler kunderne ikke til tiden, kan du sætte tjenesterne op til automatisk at sende først en betalingspåmindelse. Og derefter 3 rykkerskrivelser og varsel om inkasso. Hos Likvido kan du tilmed også automatisere inkassoprocessen.

Samtidig giver tjenesterne dig mulighed for at få overblik over både hvilke fakturaer, der er betalt, hvilke der er udestående, og hvad firmaet har stående i banken. Du kan derfor bruge tjenesterne til at skabe overblik over firmaets cash flow ud fra tjenestens viden om jeres indtægter og udgifter i virksomheden.

Det er vigtigt du finder en bogholder, som kan bogføre korrekt

– Det kan vi hos Retio by Zignifikant

Debitor-bot fra Officebot

Du kan også vælge en anden form for automatiseret debitorstyring med den såkaldte Debitorbot fra Officebot.dk.

Det er en skræddersyet form for automatiseret debitorstyring, som henter oplysninger fra jeres regnskabsprogram og firmaets bankkonto. På den måde kan robotten både holde øje med:

  • Om kunderne har betalt til tiden.
  • Automatisere bogføringen af betalinger.
  • Sende betalingspåmindelser til kunderne.
  • Sende rykkere til de kunder, som fortsat ikke betaler.
  • Sende dårlige betalere til inkasso.

På den måde kan debitorbogholderiet automatiseres alene ud fra oplysningerne i regnskabsprogrammet og jeres bankkonto.

Lige som tjenesterne i skyen koster Debitorbot et fast beløb hver måned. Og kan tilpasses præcist til de samhandelsbetingelser, som gælder i dit firma.

Ikke alle bogholdere rådgiver i digital bogføring

– Det gør vi hos Retio by Zignifikant

Læg debitorstyring og bogholderi ud af huset

Snart skal bilag og arbejdsgange i bogholderiet til at køre digitalt. Det stiller nye krav til din virksomheds administration. Men samtidig giver det også nye muligheder.

For med digital bogføring bliver det meget nemmere at automatisere debitorstyringen. Samtidig bliver det også meget lettere at lægge bogholderiet helt ud af firmaet.

Hos Retio by Zignifikant kan vi hjælpe med begge dele – både med at automatisere jeres debitorstyring, og tage over på jeres bogholderi.

Vi har hjulpet alle typer og størrelser af danske virksomheder med digitalisering og automation siden 2005. Derfor har vi med garanti allerede hjulpet flere virksomheder, som minder om din. Det sikrer dig den rigtige løsning i første hug.

Vi arbejder ud fra en filosofi om at bruge så mange af de eksisterende tjenester i skyen som muligt til at digitalisere og automatisere jeres bogføring. Kun de mere komplekse og komplicerede arbejdsgange, som de ikke kan håndtere, udvikler vi en skræddersyet løsning til.

Det stiller jer mere frit, end hvis hele jeres bogholderi og bogføring skulle presses ind i et stort, samlet system. Og reducerer risikoen for fejl til stort set nul.

Og når vi først har digitaliseret og automatiseret debitorstyringen og resten af jeres bogholderi, er det nemt at lade os tage over på hele bogholderiet.

Så er du sikker på, at du altid kan trække opdaterede regnskabstal fra jeres regnskabsprogram, som du kan stole på, når du skal træffe vigtige, økonomiske beslutninger for din virksomhed.

Kontakt os i dag, og få et tilbud på både automatiseret debitorstyring og bogføring hos Retio by Zignifikant.

Vores services
Digitalisering af bogholderiet
Vi digitaliserer dit bogholderi, så du kommer trygt i mål
Outsource bogholderiet
Lej en ekstern bogholder, som kan klare bogføringen
Controlling
Lej en ekstern bogholder, som kan klare bogføringen
Lønadministration
Lej en ekstern bogholder, som kan klare bogføringen
Ekstern CFO / økonomichef
Lej en ekstern bogholder, som kan klare bogføringen
Lej en bogholder
Lej en ekstern bogholder, som kan klare bogføringen
Hos Retio by Zignifikant
Karriere
Vi digitaliserer dit bogholderi, så du kommer trygt i mål
Ledige stillinger
Vi digitaliserer dit bogholderi, så du kommer trygt i mål
Kultur
Vi digitaliserer dit bogholderi, så du kommer trygt i mål