Regnskab og revision

I skal koncentrere jer om at drive jeres forretning, mens vi står til rådighed med regnskabsmæssige services.
Den er ikke længere end det.

Faglighed og indsigt er to afgørende elementer, når det gælder udarbejdelse af regnskab – og vi har begge. Vi sikrer, at I overholder bogføringsloven og årsregnskabsloven – mens vi på samme tid giver jer ro i maven.

Men hvorfor er det overhovedet vigtigt at have regnskabskyndige til at styre jeres regnskab?

Det handler blandt andet om tryghed, men også om overblik. Hvordan har jeres virksomhed præsteret i løbet af året? Hvorfor har I overskud? Hvorfor har I underskud? Hvordan er jeres økonomiske situation?

Vigtige spørgsmål alt for få spørger sig selv om. Vi sætter en dyd i at give vores kunde et dybere indblik i deres regnskab og på samme tid en forståelse for, hvordan regnskabet hænger sammen.

Det er den kombination, der giver et sundt og stabilt økonomisk fundament.

Økonomisystemer
Uanset hvilket økonomisystem I benytter, kan vi hjælpe jer. Vi benytter professionelle regnskabsprogrammer, der sikrer, at jeres regnskab lever op til alle gældende lovkrav. Det gælder også dokumentation til SKAT, hvis dette bliver nødvendigt.

Hvorfor vælge os?
Udarbejdelse af regnskab handler om jer og jeres økonomiske situation. Vores kundeportefølje tæller alt fra enkeltmandsvirksomheder til større selskaber. Vi forskelsbehandler ikke. Ingen skæres over en kam.

På samme tid er kundepleje og høj faglighed en del af vores værdisæt, hvorfor vi altid udarbejder regnskaber med høj faglighed og kvalitet – og altid gennem god, konstruktiv dialog.

Bogføring

Mange firmaer oplever, at de bruger for meget tid på bogføring og ikke har de fornødne kompetencer til at udføre arbejdet ordentligt. Ved at overlade dit bogholderi til os, kan du med god samvittighed koncentrere dig om det, du synes er spændende i din virksomhed.

Når vi varetager dit bogholderi, holder vi styr på den løbende bogføring, og du har derfor altid et godt overblik over dit regnskab og dermed styr på, hvordan det økonomisk går i din virksomhed. Vi hjælper dig med at leve op til lovgivningens krav til bogføring samt opbevaring af regnskabsmateriale.

Forebygger en effektiv revision
Ved regnskabsårets årsafslutning udarbejder vi en revisormappe med alle nødvendige afstemninger og dokumentationsmaterialer, så din revisors regnskabsudarbejdelse samt revision forløber effektivt, hvis du ikke ønsker, at vi skal stå for regnskabsudarbejdelsen.

Flere bogføringsprogrammer
Vi samarbejder med en lang række af bogføringsprogrammer og har dermed den fornødne ekspertise og erfaring med at bruge disse. Vi er blandt andet samarbejdspartnere med e-conomic, Dinero samt Billy. Yderligere har vi også stor erfaring med Navision. Har du andre bogføringsprogrammer, er dette intet problem, da vi hurtigt kan sættes os ind i netop dit bogføringsprogram og hjælpe dig.

Bogføring tilpasset dine behov
Vi planlægger bogføringen efter dine behov samt ønsker. Alt efter dig er vi fleksible med at arbejde fra vores eget kontor eller at udføre bogføringen hos dig. Vores bogføringshjælp kan variere fra daglig assistance ved større kunder til halvårlig bogføring ved mindre kunder.

Moms

Har I styr på din momsindberetning, eller er I usikre på, om jeres momsindberetninger korrekte?

Har jeres virksomhed en omsætning på over 50.000 kr., er det et lovkrav at være momsregistreret samt at indberette og betale moms. Det er på samme tid et krav, at jeres kontoplan som minimum indeholder en konto for indgående afgift (købsmoms) samt en konto for udgående afgift (salgsmoms).

Vi er eksperter i moms
Ved at overlade jeres momsregnskab samt jeres momsindberetning til os behøver I ikke længere at bekymre dig om deadlines, eller om din momsindberetning nu også er helt rigtig.

Vi sikrer jer, at jeres momsindberetning bliver indberettet til tiden samtidigt med, at den bliver korrekt gennem overholdelse af gældende momslovgivning.

Det kan være svært som virksomhedsejer at have styr på momsen. For mange er det ikke altid logisk, hvor meget moms man kan trække fra, og hvor meget man ikke kan. Dertil kommer spørgsmål om, hvad der skal indberettes, hvornår der skal ske indberetning, samt hvilke felter det nu lige er, man skal udfylde i sin momsindberetning?

Vi udarbejder jeres momsregnskab og indberetter for jer månedligt, kvartalsvis eller halvårligt – alt afhængig af hvor ofte I er pligtige til at indberette moms. Dette afhænger af den årlige omsætning.

Med vores løsning skal I derfor aldrig tænke på deadlines ved momsindberetningen igen, og vi sikrer at jeres moms behandles korrekt. Altid.

Lønadministration

Professionel lønadministration
Lønadministration er en vigtig del af jeres virksomhed. Vi sikrer en professionel lønservice for jeres virksomhed og dens medarbejdere.

Vi sørger for, at alt bliver indberettet korrekt til SKAT, og at dette sker rettidigt. Yderligere sikrer vi jer, at pengene automatisk trækkes fra jeres virksomhedskonto, så alt bliver udbetalt til tiden.

Løsninger tilpasset jeres behov
Vores service kan tilpasses jeres behov; lige fra løn til én medarbejder til udarbejdelse af løn til mange medarbejdere i større selskaber.

Integrering med jeres økonomisystem
Vi hjælper jer også meget gerne med at integrere den månedlige lønkørsel med jeres økonomisystem, så meget af denne bogføring vil foregå så automatisk som muligt.

Derudover omfatter vores lønadministration mange andre funktioner. Herunder kan vi f.eks. assistere jer med alt fra udbetaling af kørselsgodtgørelse og udbetaling af bestyrelseshonorar til lønrefusioner ved f.eks. sygdom, barsel og løntilskud.

Vi benytter flere lønsystemer, så vi er sikre på, at vi nemt og elegant kan hjælpe med jeres behov og på samme tid stå for alle nødvendige oprettelser.

Oprettelse af selskaber

Få hjælp til oprettelse af selskaber
Alle ved, hvor vigtigt det er at få en god start. Det sikrer vi. Kom godt fra start og få hjælp til oprettelse af jeres selskaber. I forbindelse med oprettelse tilbyder vi også rådgivning om selskabsform.

Og har I spørgsmål efterfølgende sidder vi altid klar til at rådgive efter behov. Det kan være alt fra økonomisystem til løbende bogføring og udarbejdelse af jeres regnskab.

Vi sørger for den rette dokumentation
Når et selskab registreres er det nødvendigt, at der udarbejdes stiftelsesdokumenter og vedtægter. Hvis I har brug for hjælp til dette, så agerer vi gerne primus motor. I skal blot tænke på at drive forretning, alt imens vi udarbejder de nødvendige dokumenter.

Når alt er klart fremsender vi desuden en ejerbog, hvilket givet en oversigt over selskabets ejere.

Hurtig stiftelse af selskab
Normalt kan et selskab stiftes meget hurtigt, og ofte kan vi klare stiftelsen indenfor 24 timer. Herefter er I klar til at påbegynde den egentlige drift i jeres selskab

Lej en medarbejder

Der kan være mange grunde til, at I i en periode bliver presset i bogholderiet. Det kan blandt andet skyldes syge medarbejdere, ferie eller noget helt tredje, men én ting er sikkert; jeres bogholderi må aldrig holde fri.

Det kan vi medvirke til, at det ikke gør.

Vi agerer jeres eksterne bogholderi, hvor vi gennem ekspertise, know-how og erfaring styrker jeres økonomiafdeling, eller sørger for at den ikke står stille.

Vi assisterer med høj ekspertise

Med vores ekspertise kan vi træde til, hvis I har behov for det i jeres bogholderi. Vi tilbyder udlejning af både økonomimedarbejdere, men også regnskabschefer. Det kan dreje sig om et akut behov i en begrænset periode – men det kan også sagtens være et længerevarende samarbejde.

En fleksibel løsning tilpasset jeres behov

Det handler om jer og jeres behov. Ved at leje en af vores medarbejdere får I en fleksibel løsning, der er skræddersyet til jeres behov – og på samme tid kvalificeret arbejdskraft, der løser en eller flere givne økonomiske opgaver.

Men det kan også være en økonomisk beslutning fra jeres side. Det er ofte billigere at leje en medarbejder for en kort periode frem for en fuldtidsansættelse. I slipper blandt andet for at skulle afregne feriepenge, pension og barsel samt at have risikoen ved eventuelle sygdomsperioder.

Igen, vi sammensætter en skræddersyet løsning til jeres behov og krav.

E-mail

info@retio.dk

Mød os i Aarhus

Lucernevej 8b kl., 8200 Aarhus N

Mød os i Vejle

Karl Bjarnhofs Vej 13, 7120 Vejle